" Lumea este ca o carte, iar cel ce nu călătoreşte citeşte doar o pagină..." - Sf. Augustin
"Suntem cu toţii pelerini în această călătorie, doar că unii dintre noi au hărţi mai bune" - Nellson R. DeMille.

sâmbătă, 9 februarie 2013

Destinaţii de suflet (I)

Pentru că blogul meu se îndreaptă cu paşi repezi spre 5 ani de existenţă şi pentru că în cei 7 ani de cutreierat Europa  am reuşit să vizitez  22 de ţări, m-am gândit că este timpul  să trag linie şi să fac un top destinaţii care mi-au rămas în suflet.  De fapt, nu l-aş numi chiar top pentru că ordinea destinaţiilor este aleatoare. Hai să-i zicem un rezumat al celor mai frumoase locuri de vacanţă văzute până în prezent.
Nu ştiu dacă cele peste 100 de oraşe vizitate, cele 5 insule, sau  cele 6 mări în care m-am scăldat, sunt multe sau puţine, însă ştiu că există destinaţii care m-au făcut să-mi doresc să mai ajung măcar o dată în viaţa acolo. Dacă nu v-aţi planificat încă vacanţa şi aţi vrea să părăsiţi România pentru a descoperi oameni şi locuri noi, iată  câteva destinaţii pe care vi le propun să le exploraţi în vara aceasta. Cine ştie, poate vă inspiră.
Aşadar,vorba lungă sărăcia omului,  să-i dăm drumul listei.

1. Principatul Monaco

De pe şoseaua care şerpuieşte printre clădirile impozante ale miliardarilor, privind spre albastrul mării ce ţi se întinde la picioare, viaţa ţi se pare şi mai frumoasă . Marea, zgârie-norii şi munţii formează cercuri concentrice în jurul minusculei porţiuni de pământ care este Monaco. Nici nu ştiu cum aş putea să-l caracterizez într-un singur cuvânt. Lux! Probabil că acesta este cuvântul care descrie perfect micuţul regat, ţara cu cea mai mare densitate de miliardari pe metru pătrat!
Principatul Monaco m-a fermecat prin siguranţa şi eleganţa sa, şi mi-a arătat la fiecare pas că are de ce să îşi poarte nasul în vânt. Aici, dacă zăboveşti  mai mult de 2- 3 ore, constaţi rapid că nu frumuseţea peisajelor, iahturile luxoase sau cazinourile te fascinează în primă fază, ci starea de spirit care ţi se imprimă obligatoriu. Trebuie să menţionez faptul că aici la Monaco m-am simţit cel mai în siguranţă. Nu mi-am imaginat niciodată că pot să plec lăsându-mi lucrurile pe o bancă, iar la întoarcere să le găsesc la „locul” lor.
Atmosfera din Monaco este extrem de relaxată şi relaxantă, cuvântul stres fiind abolit de decenii. Iar dacă ar fi un loc pe care să-l aleg să-mi petrec restul vieţii, acela ar fi cu certitudine rafinatul Monaco. Aici am scris un articol detaliat despre acest minunat loc.

Dintre cele 16 capitale vizitate până în prezent capitala Franţei reprezintă pentru mine visul unei nopţi de vară din vacanţa ideală. Mi-a rămas întipărit în minte Parisul văzut la miez de noapte sub clar de lună din Turnul Eiffel. O privelişte copleşitoare privită de la înălţime pe care vă asigur că nu o să o uit vreodată. Cu riscul de a mă  repeta o spun din nou: amintirea Parisului îmi va aduce mereu zâmbetul pe buze dar şi dorinţa de a-l revedea!

Lăsăm în urmă Parisul cu melancolie şi rămânem tot pe teritoriul Franţei, însă undeva mult mai la înălţime. De Mont Blanc mă leagă amintiri frumoase dar şi o experienţă unică şi de neegalat.  Mi se întâmplă adesea să răsfoiesc albumul cu poze  şi să mă teleportez înapoi în timp, la acele  privelişti spectaculoase  ale celor mai frumoase piscuri din Europa. Dacă eşti în căutare de senzaţii unice cu adevărat, atunci îţi recomand să dai o fugă până la Mont Blanc şi te asigur că nu vei regreta. Fotografii din cea de-a doua tură găsiţi aici.

Piscurile semeţe şi lacurile placide oferă regiunii Salzkammergut imagini nesfârşite pentru vederile poştale. Dintre cele 76 de lacuri, înşirate ca perlele unui colier, Hallstatter See m-a cucerit iremediabil.
Hallstatt este un oraşel parcă rupt dintr-o poveste cu munţi măreţi care se înalţă deasupra unui lac de un albastru imaculat exact ca seninul cerului în luna lui cuptor. Peisajele pitoreşti ale Alpilor austrieci, casele din lemn pline de flori, oamenii zâmbitori, fac din această destinaţie un loc special unde îţi poţi odihni mintea şi sufletul într-o atmosferă calmă departe de agitaţia marilor oraşe. N-ai cum să nu te îndrăgosteşti de străduţele pietonale care te poartă prin centrul oraşului, de casele în culori de pastel care stau cocoţate pe pantele montane  şi de localnicii paşnici şi binevoitori din Hallstatt – cea mai pitorească staţiune de munte din zona lacurilor alpine. Copia lui fidelă o poţi vedea în sudul Chinei. A costat aproape un miliard de dolari şi a fost construită de un om de afaceri în provincia Guangdong.

5.  Parcul Guell

Era o zi  însorită de septembrie când paşii ne poartă pe străduţele înguste ale Barcelonei  care urcă pieziş, strecurându-se printre palmieri şi vile a căror faţade sunt pline de iederă, spre parcul Guell, o frumoasă grădină fantezistă marca Gaudi. Zidurile ce înconjoară parcul, decorat cu un mozaic de ceramică, este prima caracteristică evidentă a parcului Guell, urmată de cele două căsuţe de aceiaşi culoare a aluatului de turtă dulce, cu formele lor ciudate, acoperişurile lor multicolore şi turnurile lor tip ciupercă. De când păşeşti pe poarta principală, privirea îţi este atrasă de aceste două case;  casa vrăjitoarei şi casa copiilor din povestea lui Hansel şi Gretel, apoi două rânduri de scări permit valurilor de turişti urcarea spre „Sala celor 100 de Coloane”. Aici sunt de fapt 86 de coloane, sprijinind un tavan ondulat, decorat cu mozaicuri. Pe o cărare îngustă urcăm pe munte deasupra zidurilor şi traversăm fantasticele poduri ale lui Gaudi, zăbovind din când în când pentru câteva poze. Pauzele pentru poze sunt binevenite, nu doar fiindcă peisajul  realmente îţi ia ochii, ci şi pentru că explorarea celor 17 hectare ale parcului îţi consumă suficientă energie. În parcul Guell a fost pentru prima dată când am văzut colonii de papagali zburând liberi printre palmieri.  Pentru a savura cu  adevărat operele lui Gaudi e bine să te rătăceşti o zi întreaga prin acest parc minunat , care pe mine m-a vrăjit încă de la prima vizită.
                                                                                  6. Veneţia

Am fost la Veneţia de două ori şi tot de atâtea ori am rămas la fel de plăcut surprinsă. Mi-a plăcut aşa de mult, încât aş mai merge de  o sută de ori. Nu m-a dezamăgit nici într-o zi însorită şi nici într-o zi ploioasă, pentru că acest oraş special ştie să-ţi arate tot ce este mai frumos. Veneţia pur şi simplu mi-a intrat în suflet pentru că este genul de oraş pe care de fiecare dată când îl revezi, îl descoperi în alt mod. Cât de cârcotaş ai fi,  nu te poate lăsa indiferent, având darul să te facă să te întorci iar şi iar.

Plitvice este un tărâm de excepţie, o lume feerică a apelor turcoaz, un ţinut în care în orice parte te-ai  uita ai observa o cascadă sau un peisaj ce merită imortalizat. Este un loc care te cheamă să-l explorezi. Visez să mă rătăcesc pe podeţele sale din lemn într-o zi perfectă de toamnă. Atunci când frunzele copacilor seamănă cu un covor multicolor plin de nuanţe vesele, iar culorile pastelate ale pădurii se oglindesc în apa cristalină.

Dubrovnik este fără doar şi poate una dintre cele mai frumoase staţiuni din Croaţia. Însă nici o vizită în Dubrovnik nu este completă fără o escapadă la înălţime, de unde panorama oraşului şi a întregii coaste până spre Muntenegru te lasă fără grai.

Merită pentru o zi să laşi deoparte Parisul şi să faci o incursiune pe tărâmul castelelor de pe Valea  Loarei. Dacă nu am apucat până acum să vă spun că sunt fascinată de castele, o fac acum. Mă fascinează arhitectura lor, povestea lor şi evident nobila lor istorie.  Ceea ce cândva a fost o vale a regilor a lăsat loc unui paradis mai burghez care în aceste timpuri poate fi gustat de toată lumea, cu mâncăruri şi vinuri de calitate pentru încântarea celor mai rafinaţi călători. Călătorind de-a lungul malurilor măreţului râu am reuşit să vizităm patru castele reprezentative, care m-au purtat în alte vremuri  de mult apuse. Trecerea de la un castel la altul vine ca o poartă a timpului, care te poartă între două lumi, evoluţia de la o epocă la alta fiind foarte evidentă.

Dacă ajungi vreodată în Elveţia trebuie în nepărat să treci şi prin St Moritz, o staţiune foarte elegantă  şi exclusivistă, situată pe valea Engadin. De altfel,  St. Moritz ocupă locul trei în topul recomandărilor „ de vizitat în Elveţia”.  Este înconjurată de peisajul alpin unic, cu lacuri şi munţi impresionanţi şi se spune că se bucură de 322 zile însorite pe an, acesta fiind un record în Elveţia.

Închei cu prima mea imagine panoramică realizată vreodată. Şi unde altundeva puteam să-mi pun eu „talentul” la încercare decât la arhicunoscuta plaja Navagio, simbolul insulei ZakynthosCred că doar faimoasa imagine cu Santorini o depăşeşte în popularitate.. :)  O panoramă parcă dintr-o altă lume cu ape de culoare turcoaz intens  ce se decolorează spre pietrişul alb unde tabloul este completat de epava unui vas eşuat.  O privelişte de neuitat pe care am luat-o acasă nu doar în minte şi în poze, ci şi pe magneţi, vederi, semne de carte dar şi pe un mouse pad. J
Acestea sunt doar o mică parte din destinaţiile în care aş pleca începând de mâine. Sunt locuri frumoase şi atât de speciale, încât numele lor trebuie înscris în agenda de vacanţă. Dacă intenţionaţi ca la vară să aveţi o vacanţă de vis, recomandarea mea este să alegeţi una dintre aceste locaţii. Vă asigur că nu vă vor lăsa insensibili şi indiferenţi, ci vor lăsa urme  în sufletul şi în viaţa oricărui călător.

1. E bine dacă ai reuşit să faci o asemenea listă (am înţeles că nu-i un top), ai reuşit ca din totalul destinaţiilor vizitate să decantezi câteva destinaţii pe care le care le consideri speciale. Eu de ceva vreme învârt topuri prin cap dar nu reuşesc să găsesc o formulă potrivită. Am încercat cu top oraşe, top capitale, top destinaţii, dar locaţiile alese se tot schimbau ca tabela de plecări şi sosiri din aeroport, nu reuşeam să îngheţ lista, cu excepţia primului loc (Paris).
    Pe hartă am văzut că în Italia ai bifat doar câteva locuri, practic doar nodul, nu te tentează să cobori spre Florenţa, Siena, Pisa, Roma, Napoli, Capri...?

1. Exact! E o listă cu o parte din cele mai frumoase destinaţii pe care le-am vizitat. Locuri care mi-au rămas în suflet şi pe care mi-ar face plăcere să le revăd, chiar dacă în unele am ajuns de două ori. Nu aş fi putut să fac un top al lor, pentru că îmi este greu să aleg destinaţia care să merite primul loc.
      Deşi Italia este o ţară frumoasă, deocamdată nu sunt tentată să merg pe cizmă în jos. Am alte ţări care mi-au făcut cu ochiul şi care mă atrag ca un magnet. În Italia de bine de rău am ajuns, mi-am făcut o părere de cum arată. Mă tentează foarte mult nordul Europei!

2. Frumos topul tau! Iti impartasesc alegerile. Chiar daca unele dintre ele nu le-am vazut inca, cumm ar fi Hallstatt, sunt convinsa ca ar fi pe gustul meu :). Imi plac ca imbini in vacante plaje insorite, muntie, sate pitoresti si mari orase. Bravo! La cat mai multe!

3. Frumos, ma bucur ca ai impartasit cu noi locurile astea. Nu prea am calatorit prin Europa, nici nu cred ca o voi face prea curand, dar vom tine cont si de ele cand o vom face. By the way, imi plac si pozele, foarte mult chiar!

1. Da, ştiu că aţi călătorit mult mai mult prin Africa şi Asia, prin locuri deosebite şi greu accesibile nouă.
      Mulţumesc pentru vizită şi aprecieri. Mă bucur că pozele sunt pe placul dv. De asemenea, mă bucur foarte mult că Sibiul este unul din oraşele dv preferate din ţară :)

4. Foarte ingenioasa ideea sa faci o lista cu destinatiile cele mai aproape de suflet!Eu ,dintre cele enumerate mai sus, am vazut doar 2 :Navagio si Venetia.
    Multumim pentru recomdari!

1. Erau mai multe dar am fost nevoită să mai tai din ele :) Şi tot au rămas 11 :)
      Cu drag!

5. 11, cât o echipă de fotbal. Numa' bine de plecat într-un turneu :)

6. Foarte frumoase destinatiile alese, la fel si fotografiile, care reusesc sa te transpuna in scenă si sa iti transmita o stare, un sentiment. Iti doresc sa ajungi in toate locurile la care visezi si sa ni le prezinti si noua la fel de bine cum ai facut-o pana acum!

1. Îţi mulţumesc din suflet pentru cuvintele frumoase, Cris! Să ne ajute D-zeu să ajungem în cele mai îndepărtate şi exotice locuri! :)

7. Felicitari pentru cei 5 ani de anisori ai blogului ;-) sa cresti mare, sa te sarbatorim si la majorat ;-) imi place ca ai pus si "un pic" de Barcelona la destinatii de suflet...

1. 6 anişori!
      Mulţumesc! :)
      Nu se putea fără Barcelona! :)

8. cate locuri frumoase ai vazut :).... sper sa ajung sa le vad si eu pe toate, ca lista-i lunga :)

1. Îţi doresc să vezi de 10 ori mai multe astfel de destinaţii! :)
      Ai dreptate, lista-i lungă! Ar trebui să mă ocup şi de partea a II-a a materialului!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...