" Lumea este ca o carte, iar cel ce nu călătoreşte citeşte doar o pagină..." - Sf. Augustin
"Suntem cu toţii pelerini în această călătorie, doar că unii dintre noi au hărţi mai bune" - Nellson R. DeMille.

miercuri, 15 mai 2013

Rendez-vous romantic la miezul nopţii cu Parisul

Oare mai există ceva de spus despre Paris ce nu a fost spus deja? Am prieteni care consideră Parisul cel mai frumos oraş European, alţii spun că este o capitală ca oricare alta. Eu cred că adevărul este undeva la mijloc, nu este nici cel mai frumos oraş European, dar nici o capitală ca oricare alta. Cert este că, Parisul este genul de oraş care te cucereşte de la prima întâlnire, iar primul gând care îţi trece  prin minte, este fie că îţi doreşti să rămân aici pentru mai mult timp, fie că te vei întoarce curând.
Sena şerpuind printr-un oraş rămas acolo jos

Nu ştiu ce aş mai putea să scriu despre Paris în afară de ce am scris în primul meu articol de pe acest blog. Însă,  ştiu că este suficient să privesc fotografiile şi amintirile mi se îmbulzesc brusc, cerându-şi „dreptul la replică”, iar eu nu pot decât să le cânt în strună. Drept urmare, pentru astăzi v-am pregătit o galerie foto cu imagini realizate din vârful Turnului Eiffel, cu puţin timp înainte ca ceasul să bată ora 24.
Parisul văzut din Turnul Eiffel într-o noapte scăldată de stele
Dintotdeauna am visat să văd Parisul noaptea.  Îmi doream să hoinăresc pe străzi noaptea, să văd cum liniştea acoperă clădirile. Mă vedeam lenevind pe iarbă admirând Turnul Eiffel noaptea. Şi ca totul să fie perfect, îmi imaginam cu ar fi să alunec lin la apusul soarelui pe fermecătoarea Sena, în timp ce oraşul se pregăteşte de culcare.  Erau dorinţe secrete ale mele pe care nu le-am mărturisit nimănui până în acest moment. Toate aceste dorinţe s-au îndeplinit într-un final. Dacă mergi şi tu la Paris trebuie neapărat să-l vezi noaptea. Să mergi la Paris  şi să nu îl vezi şi la lumina felinarelor este pur şi simplu de neconceput.

După o zi încărcată şi foarte obositoare mă retrag la hotel cu gândul să fac un duş şi să mă pregătesc pentru următoarea zi, care urma să fie la fel de aglomerată.  Stau în camera de hotel privind pe fereastră cum soarele istovit după încă o zi plină „ de lucru” se pregăteşte să apună printre clădirile monumentale ale oraşului. De la fereastra camerei mele, exact ca în toate filmele americane în care acţiunea se petrece la Paris, se vede impozantul Turn Eiffel. Brusc îmi vine o idee. Ce ar fi  să fac o plimbare cu metroul până la Turnul Eiffel, care se zăreşte în depărtare, pentru a-l imortaliza în câteva fotografii?!  Din punct de vedere fotografic este imposibil să te întorci de la Paris fără  un cadru cu unul dintre cele mai cunoscute monumente din lume.
Coborâm în staţia Trocadero şi ne îndreptăm spre Palatul Chaillot, unde Turnul Eiffel ne întâmpină mai luminos şi fălos ca niciodată. Spectacolul de lumini de la orele fixe pur şi simplu îţi taie răsuflarea. Acest „show” este întâmpinat cu aplauze de toţi cei prezenţi pe Champs du Mars. După ce îl imortalizezi în imagini din toate unghiurile posibile, contra sumei de 13 euro poţi vedea cea mai fascinantă panoramă a Oraşului Luminilor.
La casa de bilete, contrar aşteptărilor nu este foarte aglomerat, probabil pentru că deja este trecut de ora 23:00, iar la orele 24:00 porţile pentru vizitatori se închid (apropo, este bine de ştiu că ultima urcare până în vârf este la ora 23:00). Urcăm cu liftul până la al doilea nivel, un traseu ameţitor care te încântă şi îţi crează o stare de fericire. În lift s-a lăsat o linişte mormântală. Toţi eram fascinaţi de panorama ce ni se aşternea la picioare. La al doilea nivel am coborât din lift pentru a face câteva fotografii, apoi am continuat urcarea până la ultimul nivel. Senzaţia pe care o ai pe măsură ce urci este fabuloasă.
Dacă Turnul Eiffel m-a impresionat profund atunci când îl admiram de la baza lui,  odată ajunşi în vârf,  imaginea Parisului chiar m-a lăsat fără cuvinte.  De aici, panorama oraşului îţi dezvăluie  instantaneu sute de atracţii care strălucesc în noapte.
Nimic nu poate fi mai frumos decât să priveşti Parisul din Turnul Eiffel, atunci când noaptea s-a lăsat peste oraş. Indiferent din ce unghi îl priveşti, Parisul ştie foarte bine ce să-ţi arate. O senzaţie vizuală inedită pe care am încercat să o surprind cu aparatul foto. Eu una m-am îndrăgostit de panorama pe care am văzut-o din vârful Turnului Eiffel, de unde frumuseţea Parisului noaptea poate fi descrisă tocmai prin lumină. Odată cu aceste privelişti minunate văzute la miezul nopţii de la înălţime s-a încheiat primul meu randez-vous cu Parisul.
Punct strălucitor pe harta Europei, Parisul este oraşul luminilor, un oraş care-ţi oferă cele mai multe oportunităţi fotografice. Este , poate, cel mai interesant oraş de văzut şi cunoscut „by night, şi cu siguranţă unul din oraşele care trebuie vizitat măcar o dată în viaţă. Şi cum viaţa este atât de scurtă, de ce să mai amâni o experienţă atât de specială?
Vacanţe de vis oriunde şi oricând să aveţi!

1. Fotografiile tale descriu cel mai bine Parisul si fiecare il percepe diferit in functie de ce a trait in acest oras sau eventual de experienta in ceea ce priveste calatoriile in alte orase. Eu personal nu am ajuns inca la Paris insa pozele imi arata un oras frumos, vazut noaptea.

1. Ai perfectă dreptate!
      Mulţumesc pentru vizită şi aprecieri!

2. Foarte fain se vede Parisul noaptea din Turnul Eiffel. Eu am urcat în turn doar ziua, însă data viitore voi urca şi noaptea. Chiar mă gândeam ca următoarea vizită la Paris (când o fi să fie) să o dedic ''căţărărilor'' :) la Sacrea Coeur, Arcul de Triumf, Notre Dame, Turnul Montparnasse, poate şi o plimbare cu balonul ...
    Şi eu lucrez de ceva vreme la un articol despre Paris, dar la ce spor am cine ştie când îl termin :)

1. Pozele astea le-am făcut în prima zi când am ajuns la Paris. Îmi propusesem de acasă să urc în turnul Eiffel atât pe zi cât şi pe noapte. Şi acum dacă mă pui să aleg din cele două variante, tot o urcare în timpul nopţii prefer.
      Se mai poate urca cu liftul şi în colosalul Grande Arche din La Defense. Am înţeles că şi de acolo se vede frumos oraşul.
      Idem şi la mine :-)

3. Superbe imaginile Cora; turnul Eiffel e unul din preferatele mele din Paris; eu am urcat doar pe zi; raman la parerea ca e o mare minune a ingineriei

1. Aşa e Liliana! Lasă că data viitoare o să faci o urcare noaptea :) Ai să vezi că senzaţia pe care o ai sus, e complet alta. :)
      Să-ţi spun sincer, mie mi-ar fi plăcut să prind un răsărit sau apus de soare din vârful turnului Eiffel. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...